GOPS Lesznowola

Konkursy

Konkurs: Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lesznowoli ogłasza nabór na wolne stanowisko pracy – ASYSTENT RODZINY

Asystent rodziny [Oczekuje na rozstrzygnięcie]

Termin przyjmowania zgłoszeń: 02.02.2021, 16:00 [minął]
Termin rozstrzygnięcia konkursu: 02.02.2021, 16:00 [minął]
Organizator: Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lesznowoli

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lesznowoli ogłasza nabór na wolne stanowisko pracy –  ASYSTENT RODZINY


1. Wymagania niezbędne:

  1. rodziny może być osoba, która posiada następujące kwalifikacje:
    • wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna   lub
    • wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi  lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (tj. Dz.U.  z 2019r. poz. 1111 ze zm.) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną    lub
    • wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną; 
  2. nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
  3. wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
  4. nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  5. posiadanie obywatelstwa polskiego;
  6. posiada pełną zdolności do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.

2. Wymagania dodatkowe:

  1. znajomość regulacji prawnych z zakresu: wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, ustawy o pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz innych aktów prawnych dotyczących pomocy społecznej;
  2. doświadczenie zawodowe w zakresie funkcjonowania rodziny;
  3. znajomość obsługi komputera, w szczególności w zakresie aplikacji biurowych  (Word, Excel), oraz programów komputerowych związanych z pomocą społeczną (POMOST),
  4. prawo jazdy kategorii B i możliwość użytkowania samochodu osobowego do celów służbowych;
  5. predyspozycje osobowe: samodzielność, umiejętność planowania pracy, zaangażowanie w   wykonywanie  obowiązków  służbowych,   komunikatywność,   umiejętność pracy  w zespole;
  6. odporność na sytuacje stresowe;
  7. umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną.

3. Zakres wykonywanych zadań:

  1. opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,
  2. opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,
  3. udzielenie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,
  4. udzielenie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych,
  5. udzielenie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych,
  6. udzielenie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu wychowawczych z dziećmi,
  7. wspieranie aktywności społecznej rodzin,
  8. motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
  9. udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymaniu pracy zarobkowej,
  10. motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,
  11. udzielanie wsparcia rodzinom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,
  12. podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin,
  13. prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci,
  14. prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,
  15. współpraca z innymi pracownikami zaangażowanymi w proces wsparcia rodziny,
  16. inne czynności wynikające z realizacji Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej  (Dz.U. z 2019 r. poz. 1111).

4. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:

  1. miejsce wykonywania pracy: ul. Gminna 66, 05-506 Lesznowola;
  2. praca wykonywana w pełnym wymiarze czasu pracy- zadaniowy czas pracy,
  3. pierwsza umowa na czas określony,  
  4. miejsce pracy: budynek piętrowy, konieczność poruszania się po kondygnacjach budynku, budynek nie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, brak windy,
  5. praca w terenie w miejscu zamieszkania rodzin korzystających z opieki asystenta rodziny-  (zakres terytorialny Gminy Lesznowola),
  6. praca biurowa z wiązana z obsługą komputera i urządzeń biurowych,
  7. praca wymaga współdziałania z pracownikami, osobami i rodzinami korzystającymi z pomocy, instytucjami i organizacjami ze względu na charakter pracy,
  8. W miesiącu poprzedzającym datę upubliczniania ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.

5. Wymagane dokumenty:

  1. list motywacyjny, kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (umieszczony w BIP),
  2. kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie (wymagany jest suplement do dyplomu w przypadku osób z wykształceniem wyższym, na kierunku innym niż praca socjalna, o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego),
  3. kopie dokumentów potwierdzających przebieg zatrudnienia (kopie świadectw pracy, referencje),
  4. oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  5. oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz posiadaniu pełni praw publicznych,
  6. podpisane oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest kandydatowi zawieszona ani ograniczona,
  7. podpisane oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny w przypadku, gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego,
  8. kopie dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydatów, którzy zamierzają   skorzystać  z  pierwszeństwa  w  zatrudnieniu  gdy  znajdą się   w  gronie najlepszych kandydatów.

Wymagane dokumenty aplikacyjne muszą być opatrzone podpisaną klauzulą:
„wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb  niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji  przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Lesznowoli zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2016r. poz. 922) oraz ustawą o pracownikach samorządowych z dnia 21.11.2008 r.  (t.j. Dz. U. z 2019r. poz. 1282 ze zm.)”.
Dokumenty nie zawierające podpisu pod klauzulą nie będą rozpatrywane.
Wymagane oświadczenia muszą być podpisane własnoręcznie.

6. Termin i miejsce składania dokumentów:

Wymagane dokumenty należy składać osobiście w zapieczętowanej kopercie podpisanej   „Konkurs – asystent rodziny”, w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Lesznowoli, pokój nr 4, do dnia 02 lutego  2021r. w godzinach urzędowania GOPS, lub pocztą (liczy się data wpływu przesyłki pocztowej do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej).
Aplikacje, które nie spełnią  wymagań formalnych, niekompletne oraz przesłane po terminie nie będą rozpatrywane. Kandydaci proszeni są o podanie numeru telefonu lub adresu poczty elektronicznej.


Klauzula informacyjna dla kandydatów ubiegających się o zatrudnienie dotycząca ochrony danych osobowych:
zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.  w  sprawie  ochrony  osób  fizycznych w związku z przetwarzaniem  danych  osobowych  i  w  sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE  (tekst w języku polskim:  Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, Nr 4.5.2016) (RODO), informujemy iż:

  1. administratorem danych osobowych jest Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lesznowoli,  ul. Gminna 60, 05-506 Lesznowola.
    Dane kontaktowe: Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lesznowoli,
    ul. Gminna 60, 05-506 Lesznowola
    tel. (22) 757-92-32, wew. 233; fax. (22) 757-92-32, wew.235.
  2. Dane osobowe przetwarzane są w celu prowadzenia rekrutacji na stanowisko Asystenta rodziny.
  3. Podstawę przetwarzania danych osobowych stanowi art. 6 ust. 1 lit. a) RODO oraz art. 6 ust. 1 lit. c) oraz f) RODO – wskazane przepisy pozwalają administratorowi danych na przetwarzanie ich na podstawie zgody udzielonej przez podmiot, którego dane dotyczą, oraz na przetwarzanie danych z uwagi na uzasadniony interes administratora.
  4. Dane osobowe będą przekazywane innym odbiorcom tj.: partnerom świadczącym usługi techniczne, przedsiębiorcom telekomunikacyjnym, firmom świadczącym usługi hostingowe, firmom archiwizującym dokumenty, operatorom pocztowym, firmom drukującym korespondencję lub obsługującym korespondencję.
  5. Administrator danych nie ma zamiaru przekazywać  danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej, w tym również do takich w stosunku do których Komisja Europejska stwierdziła odpowiedni stopień ochrony.
  6. Okres, przez który dane osobowe będą przechowywane: do zakończenia procesu rekrutacji na stanowisko Pracownika socjalnego  i upływu czasu niezbędnego do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń, wypełnienia obowiązku prawnego administratora danych,  przechowywania danych zgodnie z przepisami prawa, w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
  7. Kandydatom przysługuje prawo  do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych , ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych do innego administratora danych, prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  8. Kandydatom przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa  lub do organu nadzorczego innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej, właściwego ze względu na miejsce zwykłego pobytu lub pracy osoby, której dane dotyczą lub ze względu na miejsce domniemanego naruszenia RODO.
  9. Podanie przez Kandydatów danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne w celu podjęcia działań związanych  z  rekrutacją  do  pracy  w  Gminnym środku Pomocy Społecznej w Lesznowoli. W przypadku niepodania danych prowadzenie rekrutacji nie będzie możliwe.
  10. Dane osobowe kandydatów nie są profilowane.
Opublikowano dnia: 25.01.2021 Zobacz wersje archiwalnedrukuj


[Oczekuje na rozstrzygnięcie]